Krtek v českých hračkářstvích válcuje i Barbie

Správce webu | 19.11.2013

0 komentář

Zajímavosti

Přestože panenka Barbie je celosvětově populární, u dětí neovlivněných reklamou vítězí klasické panenky.

Lépe než barbíny se prodává Krtek, ten je prý číslem jedna

"Pokud přijde holčička přímo sem s maminkou nebo babičkou a není ovlivněná žádnou reklamou, vždycky sáhne po klasickém plaváčkovi, panence, kterou může dát do kočárku nebo si ji pochovat, ta vždycky vede," řekla manažerka z oblíbeného obchodního domu.
Někteří rodiče nejsou z nákupu "prsaté panenky" příliš nadšení. "Až přijde dcerka s tím, že chce barbínu, asi se budu dost bránit a pokusím se jí nabídnout něco jiného. Nelíbí se mi to jako kult zvrhlé krásy, která není krásná," vysvětluje své důvody oslovená maminka a dodává, že chce mít šťastné dítě, a ne potenciální anorektičku. Výběr hračky závisí podle manažerů hračkáren do velké míry na rodičích. Pokud chtějí, aby se jejich děti rozvíjely, nekupují hračky pasivní, které blikají, pískají a mačkají se na nich tlačítka, ale tvůrčí. Ať už jsou to stavebnice, ve kterých možná trochu překvapivě vede nad stavebnicí Lego nesmrtelný český Merkur, modelína nebo korálky a vyšívání, kterým dávají přednost malé slečny.
"Stane se, že jde rodič koupit hračku podle reklamy. Když uvidí cenu, prostě ji koupit odmítne, popřípadě ji dítěti dá k narozeninám nebo k Vánocům. Někdy si ale dítě vybere hračku, která ani není podle reklamy, a rodič ji koupit nechce, protože je to podle něj hloupost. To se stává. Je to individuální," popsala vedoucí jednoho hračkářství v Praze.
"Která je nejprodávanější hračka, se říct nedá, pořád máte klasickou plyš. Ta se kupuje jako dárek dětem od jednoho roku až do 90 let, plyšové hračky si kupují i zamilovaní dospělí třeba ve čtyřiceti nebo v šedesáti,". Ještě lépe než "barbíny" se prodává Krteček, ten prý je číslem jedna. "Vede ve všech podobách. Krtek batůžek, Krtek maňásek, Krtek na ruku... Ten vede i nad Barbie, to teda ano!"
Stejně dobře jako Krteček se prodávají i další postavičky z večerníčků, Rákosníček, Křemílek a Vochomůrka a další. Zatímco holčičky touží po korálcích, panenkách a kočárcích, kluci dávají přednost angličákům, postavičkám rytířů a autům na ovládání.
Někdy se určitá hračka kupuje víc, protože se rodiče mezi sebou předají informaci, že je dobrá. Ve většině případů však bývá zvýšený zájem o produkty, které právě představuje televizní reklama, druhým případem takových "chvilkových trháků" jsou jakékoli produkty s postavičkami z aktuálních filmů, komiksů nebo kreslených seriálů. Typickým krátkodobým příkladem jsou postavičky Šmoulů, kteří do českých domácností vtrhli přibližně ve stejné době jako slavná Barbie.

Zdroj: ČTK

Diskuze
Krtek v českých hračkářstvích válcuje i Barbie

V diskuzi je 0 komentář. Poslední příspěvek

Vstoupit do diskuze


Co je portál vseohrackach.cz?

Pro nejmenší

S medvídkem svítícím ve tmě nebudou děti v postýlce samy

Správce webu | 20.06.2018

S medvídkem svítícím ve tmě nebudou děti v postýlce samy

Pořiďte dětem skvělého kamaráda, se kterým nebudou v postýlce nikdy samy. Medvídek zažene všechna noční strašidla a děti tak budou lépe usínat a klidně spát.


© 2018, TEDDIES s. r. o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑